VÁLASSZ: -

2008-02-26 14:28:16

Thaiföldi kalandok - 2. rész

Miután elbúcsúztunk pattayai szállásunk minden kedves kis szegletétől, Annával Koh-Chang felé vettük az irányt, hogy újabb kalandokat keressünk. Ekkor jött az első feketeleves...

Mivel köztudottan gyenge gyomrú utazó hírében állok, ezért az odaút nem volt problémamentes. Az autó, ami három órán keresztül szállított minket a komphoz, valószínűleg hiányzott az iskolából, amikor a lengéscsillapítót szerelték az osztálytársaiba. Nem volt mit tenni: 1 liter cola, 2 deadalon és 3 órányi émelygés után végre megérkeztünk a kikötőbe. Ekkor már kész voltam! Pláne akkor, amikor megláttam a hajót. Pont túl voltam a rosszulléten, most meg jön ez a vízen lebegő monstrum... Hál' istennek a tenger nagyon békés volt, így a félórás út gyorsan elszaladt.

Az érkezés utáni látvány minden korábbi gyötrelmet feledtetett. Annával el sem hittük, amit láttunk. Rengeteg pálma, fehér homok, szikrázó napsütés, opálos kék tenger. Ez maga a paradicsom, amit úgy hívnak, Koh-Chang szigete. Irány a szálloda!

Átmeneti otthonunk igazi vadregényes hely. Olyan, mintha az érintetlen őserdőbe pottyantottak volna le minket. Rengeteg kis erdei ösvény, trópusi növényzet, sok-sok kis állatka, medencék, és persze bárok.

A szállodának van egy gyönyörű saját kis lagúnája, ahová kétféleképpen juthatunk el. Vagy kivisznek motorcsónakkal, vagy kievezhetsz saját magad a hotel kajakjain. Mondanom sem kell, az evezést választottuk - ennyi testmozgás nem árthat. A part gyönyörű, és mintha az időjárás is sokkal kedvezőbb lenne. Tűz a nap, bármerre nézel pálmafák, és egyáltalán nem érzed, hogy egy turistaparadicsomban vagy. Például soha nem kellett közelharcot vívnunk német turistákkal a napágyakért...

Az első naplemente, ami a tengeren ért minket, annyira elkápráztatott, hogy elhatároztuk, másnap itt kezdjük el lefotózni Annáról azt a profi sorozatot, amiért egy komoly lap már bejelentkezett. Jól nekikészültünk, és hajrá, a szemérmestől az egészen merész képekig mindent készítettünk a gyönyörű naplementében. Persze a merészeket csak a magunk örömére készítettük, ne is keressétek a galériában.

Egyébként fantasztikus volt látni a végeredményt, de ugye a jó modellt könnyű fotózni.

Újabb lustálkodós napok jöttek ezután, sok-sok koktéllal, no és persze thai masszázzsal, ami itt kb. 1300 forintba kerül, szemben az otthoni 10-15 ezres árral. Megtanultuk azt is, hogy ezen a szigeten minden olyan kis lustán, komótosan, a saját tempójukban történik, nehogy megerőltessék magukat. Ez a nyugalom szép lassan ránk is átragadt.

Persze hazudnék, ha azt mondanám, hogy két hét után nem hiányzik a jó kis hazai koszt... Akármennyire is szeretjük a kesudiós csirkét...

Éppen ezért úgy döntöttünk Ancsival, hogy egy nappal korábban megyünk vissza Pattayára, ahol meglátogatjuk a legendás Unicum éttermet, ahol degeszre ettük magunkat otthoni ételekkel. Thai barátainknak leginkább a brassói aprópecsenye ízlett, de nekünk mindegy volt csak magyar legyen... Marhapörkölt, gulyásleves, brassói, rántott sajt - ez mind egyszerre... Lehet, hogy egy kicsit túlzásba vittük... Mindegy, legalább ettünk egy nagyot, mielőtt Bangkokba, majd onnan Koh Samui felé vettük volna az irány. Onnan újra jelentkezünk majd exkluzív élménybeszámolóval.

Pusszancs:

Tibi-Anna

Címkék: 0
Értékelés: 4.10216 Hozzászólások: ()
2008-02-19 12:58:58

Thaiföldi kalandok

Nem tudom elmondani, milyen jó érzés ez. Úgy érzem, most nagyon kerek az életem. Fogy a lemez, itt vagyok a paradicsomban azzal a lánnyal, akit szeretek, boldogok a szeretteim, amiért sikereket érek el. Azt kívánom mindenkinek, hogy egyszer az életben ők is éljék át ezt a fantasztikus érzést, amikor ha csak egy pillanatra is, de úgy érzed, maradéktalanul boldog vagy…
No de Thaiföld. Maga a csoda… Annyira, de annyira vártuk már a párommal, Tekulics Annával, hogy itt legyünk. Az elutazásunk előtt konkrétan számoltuk vissza a napokat. A repülőgépen pedig az órákat, mert a nagy izgalom miatt a tízórás út örökkévalóságnak tűnt. Soha nem felejtem el azt a pillanatot, amikor leszállt a gép, mi pedig kikászálódtunk a nagy monstrumból. Forróság, trópusi klíma, és semmivel nem összetéveszthető illat a levegőben. Ahhoz képest, hogy otthonról még nagykabátban indultunk el a hideg éjszakában… Thaiföld csak a miénk lesz egy hónapig!
Érkezés után sietve taxiba szálltunk, ami elvitt minket Pattaya déli, s kevésbé nyüzsgő részére, egy romantikus, paradicsomi szállodába… Ez a hely közvetlenül a tengerparton van, gyönyörű, fából készült bungalók állnak cölöpökön, a házak között kígyózó kis folyó fölött. Mesés hely. Egyébként minden házhoz tartozik egy csónak is, mellyel az egész parkot körbe lehet evezni. Mondanom sem kell, ezt sietve fel is avattuk...
A hat óra időeltolódás miatti átállás nem volt zökkenőmentes. Az első napokat gyakorlatilag teljesen forditva éltük meg: nappal aludtunk, éjszaka pedig le sem lehetett minket lőni. Azért volt orvosság, mivel rendszerint a reggeli után alvás következett, a következő ébredést pedig a gyönyörű naplemente látványa tette felejthetetlenné. Két elmaradhatatlan kellék a koktél és a pezsgőfürdő... Amíg meg nem szoktuk, hogy otthoni idő szerint  hajnali egy órakor reggelizünk és otthoni ebédidőben vacsorázunk, felváltva vittük egymásnak ágyba a vacsorát.
Amint magunkhoz tértünk, felvettük a kapcsolatot a Hív a végtelen c. klipünk stábjával. Másfél évvel ezelőtt ugyanis már jártunk itt a Crystal-lal, és sokat segítettek nekünk a helyiek a forgatásban. Ancsinak megmutattam a helyszíneket, a kisfilmből már ismerős volt számára az egzotikus trópusi park.
Elmeséltem azt is, hogy a szólólemezem sok dala is ebben a parkban, magányos éjszakai séták alkalmával született Thaiföldön. Ancsi a parkban életében először köthetett igazi barátságot nagy kedvenceivel, az elefántokkal. Sajnos az egésznapos túra végére alaposan leégtem, de megérte…
Fantasztikus érzés volt tét nélkül újra bejárni a nosztalgikus helyszíneket. Nem kellett sietni, nem kellett mindenre figyelni, csak élvezni az együttlétet ezen a mesés helyen. Ettől talán már csak az volt érdekesebb, hogy itt Thaiföldön is  a Crystal nyújtott nekem egy kis enyhülést a forró nap után. (Nézzétek meg a képgaláriát, abból kiderül, miről beszéltem.)
Mivel a Valentin-nap Thaiföldön ért minket, egy kis meglepetéssel készültem Ancsi számára. Mire felért a partról az esti fürdőzés után, egy igazi trópusi lakomával vártam őt a szobánkban. A romantikus vacsorát pezsgőzés követte az éjszakai tengerparton…
Igyekszünk még kiélvezni az előttünk álló napokat, mielőtt utunk második állomása felé vesszük az irányt, Koh Chang felé.
Hamarosan újra exkluzív élménybeszámolóval jelentkezünk a storyonline-on Koh Chang-rol. Vigyázzatok magatokra, csók mindenkinek!

Címkék: 0
Értékelés: 4.51065 Hozzászólások: ()